Brazilian libraries: May 2010 Archives

gothenburgcrop.jpg

The International Federation of Library Association (IFLA) offered grants for its 2010 congress in Gothenburg (Sweden)  for librarians in Asia/Oceania, Africa, Latin America and the Caribbean. According to IFLA, the winners will receive a total of EUR 2.000 each to cover the event registration, hotel, and additional expenses.

In Latin America, Janete B. Estevão who works in a corporate library and Elisangela Alves Silva who works in a public library are the two lucky Brazilian librarians selected to receive the grants to attend the 2010 IFLA World Library and Information Congress in August in Sweden. I asked both how they felt when they learned they were selected and here are the answers:

Janete:

When I received the communication that I was selected to attend this IFLA international conference, I was so happy because it will certainly bring me a better understanding of the role of professionals of information at global level and how our institutions have overcome the challenges presented in our areas nowadays, besides of the best practices taking place. I also got excited of been able to share my experiences in the corporate library segment and in been able to keep in touch with professionals and business partners, as I believe that only with a strong global network we will be able to reach an efficient and valuable performance.

Elisangela:

It’s hard to describe in words how happy I was when I saw the email message and learned that I was selected! Attending the 2010 IFLA Congress is, besides of a learning and improvement opportunity, a chance for expanding knowledge, know-how, doings and cultural exchange among the participants which will certainly have an impact in my life. I was even happier in sharing this happiness and experience with Janete, the other selected librarian from Brazil!

Other countries in Latin America and the Caribbean with selected librarians for the grants are Argentina, Barbados, Peru, Haiti, and Puerto Rico. Congratulations to all of you!

Bibliotecarias brasileñas seleccionadas para IFLA 2010 en Suecia
La Federación Internacional de la Asociación Biblioteca (IFLA) ofreció becas para su Congreso del 2010 en Gotemburgo (Suecia) para bibliotecarios en Asia/Oceanía, África, América Latina y el Caribe. Según IFLA, los ganadores recibirán una suma de 2.000 euros cada uno para cubrir la inscripción en el evento, hotel, y los gastos adicionales.

En América Latina, Janete B. Estevão que trabaja en una biblioteca corporativa y Elisangela Alves Silva que trabaja en una biblioteca pública son las dos bibliotecarias brasileñas afortunadas que fueron seleccionadas para recibir becas para asistir el Congreso Mundial IFLA de Bibliotecas e Información de 2010 en agosto en Suecia. Pregunté a ellas cómo se sentían cuando supieron que fueron seleccionadas y aquí están las respuestas:

Janete:

Cuando recibí la comunicación que fui seleccionada para asistir esta conferencia internacional de IFLA, yo me quedé tan feliz porque ciertamente me traerá una mejor comprensión del papel de los profesionales de información en nivel global y cómo nuestras instituciones han vencido los desafíos presentados en nuestras áreas actualmente, aparte de de las mejores prácticas que se suceden. Yo también me quedé emocionada en poder compartir mis experiencias en el segmento de biblioteca corporativa, en poder mantener en contacto con los profesionales y socios de negocios, pues creo que sólo con una red global fuerte podremos alcanzar un desempeño eficiente y valioso.

Elisangela:

¡Es difícil de describir en palabras cuán feliz yo me quedé cuando vi el mensaje en mi correo electrónico y supe que fui seleccionada! Asistir el Congreso IFLA 2010 es, aparte de una oportunidad de aprendizaje y de mejoramiento, una oportunidad para expandir el conocimiento, el saber, el hacer y el cambio cultural entre los participantes que ciertamente tendrán un impacto en mi vida.
¡Me quedé aún más feliz en compartir esta felicidad y experiencia con Janete, la otra bibliotecaria seleccionada de Brasil!

Otros países en América Latina y el Caribe con bibliotecarios seleccionados para las becas son Argentina, Barbados, Perú, Haiti y Puerto Rico. ¡Las felicitaciones a todos ustedes!

Bibliotecárias Brasileiras selecionadas para IFLA 2010 na Suécia
A Federação Internacional de Associação de Bibliotecas (IFLA) ofereceu bolsas para seu congresso de 2010 em Gotemburgo (Suécia) para bibliotecários da Asia/Oceania, Africa, América Latina e Caribe. De acordo com a IFLA, os vencedores receberão um total de 2.000 euros cada para cobrir as despesas de inscrição no event, hotel, e despesas adicionais.

Na América Latina, Janete B. Estevão que trabalha em uma biblioteca corporativa e Elisangela Alves Silva que trabalha em uma biblioteca pública são as duas bibliotecárias brasileiras sortudas selecionadas para receber a bolsa para participar do Congresso Mundial IFLA de Bibliotecas e Informação de 2010 em agosto na Suécia. Perguntei a elas como se sentiram ao saber que foram selecionadas e estas foram as respostas:

Janete:

Ao receber a comunicação de aceite para a participar dessa conferencia internacional da IFLA, fiquei muito feliz pois com certeza me trará um melhor entendimento do papel dos profissionais da informação em nível mundial e como as nossas instituições tem superado os desafios que tem se apresentado em nossas áreas de atuação na atualidade, além das melhores praticas que tem sido exercidas. Também fiquei entusiasmada em poder compartilhar as minhas experiências no segmento de biblioteca corporativa, em poder manter contato com profissionais e parceiros de negócios, pois acredito que apenas com uma forte rede global poderemos alcançar uma performance eficiente e de valor.

Elisangela:

É dificil descrever em palavras o quão feliz fiquei ao ver o e-mail e saber que fui selecionada! Participar do Congresso da IFLA 2010 é, para além da oportunidade de aprendizado e aprimoramento, uma abertura para ampliar conhecimentos, saberes, fazeres e trocas culturais entre os participantes que certamente marcarão a minha vida.
Fiquei mais feliz ainda em compartilhar tal alegria e vivências com a Janete, outra selecionada do Brasil!

Outros países da América Latina e Caribe com bibliotecáriso selecionados foram Argentina, Barbados, Peru, Haiti e Porto Rico. Parabéns a todos vocês!

About the Author

Lucia Shelton

I work in the Latin America and the Caribbean Division at OCLC. I speak Portuguese and Spanish which allows me to communicate with the librarians in the region. Sometimes, my colleagues at the Division will join me here to share their views as well....

More »

Syndication

Library Events

OCLC AMERICAS REGIONAL COUNCIL FORUM 
Join

September  16 to 21

Gramado (Brazil)

XVII SNBU
Event detail